vad jag tycker om låtarna i kvällens melodifestival - luleå


dilba - try again. mitt betyg; 4/10
låten passar inte i melodifestivalen, ingen häftig refräng. en helt vanlig låt som man kanske hör på radion, men utöver det hela var allt tråkigt, tråkig låt, tråkiga kläder & framförandet var trist.


swingfly - me and my drum. mitt beyg; 5/10
swingfly är sjukt rolig och ser alltid lika stilig ut på scen, han var grym. men ärligt talat tror jag inte den skulle gå hem hos folk utomlands, hiphop/rap passar inte i eurovision.


jenny silver - something in your eyes. mitt betyg; 6/10
bra tempo i låten, typisk schlagerlåt, tror inte den skulle lyckas så bra i eurovision, många skulle nog tycka att den var rätt löjlig, men annars helt okej låt.


jonas matsson - on my own. mitt betyg; 5/10
han är från frillesås, göteborg. det gillar vi! söt kille. haha men nu till låten, gullig låt, men hans röst sprack lite i refrängen, han kan inte ta höga toner. låten påminner om jason mraz låtar, riktiga sommarlåtar. men passar den i eurovision ? tyvärr inte. passar den i svensk radio ? helt klart.


le kid - oh my god. mitt betyg; 5/10
oh my god vilken rolig låt ! haha gulligt framträdande, hela scenen var rosa. men alldeles för barnslig för både melodifestivalen och eurovision. seriöst, tror dom att den låten kan komma långt i eurovision ? haha not gonna happen. annars var låten gullig & rolig haha.


rasmus viberg - social butterfly. mitt beyg; 4/10
social fjäril ? HAHA ! ganska cool låt faktiskt, med massa instrument som kompleterar låten, han påminner om christian walz. är ganska osäker på låten, den är dålig men på något sätt är den bra. eller jag vet inte :(


pernilla andersson - desperados. mitt betyg; 2/10
påminner om lisa nilssons röst, sjukt likt faktiskt. en sak jag inte fattar är varför hon har elgitarr och sånt typ som om hon ska sjunga rock, och låttiteln "desperados" när hon sjunger på svenska ? det är bara patetiskt, hela låten är faktiskt det, patetisk. asså allvarligt, "desperados", HAHA pinsamt vafan.


danny - in the club. mitt betyg; 10/10
snyggingen danny sjunger bra som vanligt, snygga kläder, snygga dansare, snyggt framträdande. helt klart kvällens bästa låt ! utklassar dom andra TOTALT. riktig ungdomslåt, tror den skulle ha chans att komma långt i eurovision. den fastnar i huvudet och man kan inte sluta sjunga på den, grym låt ! den kommer verkligen vara en stor hit detta året, kommer spelas överallt under sommaren, det kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: rebeccadahlin

bra där! danny är helt klart 10/10!! bästa !

2011-02-05 @ 22:11:29
URL: http://pitchtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0